torsdag den 17. september 2009

Te - ubetinget gode nyheder?

Her på CC Public Relations er vi storstilede te-drikkere, og der ryger gerne et par kander ned, inden dagen er omme. Der er én bestemt te vi især er glade for, og det er Frisørens blanding fra den lille kaffe og tebutik "Hans og Grethe" på Lilletorv i Århus.
Men hvordan er det nu lige - skal vi drikke til vi besvimer for at nyde godt af teens gode egenskaber? Eller kan vi drikke for meget? Og er det nu i virkeligheden så sundt, som de siger?

Hvis man surfer lidt rundt på nettet, kan man finde mange svar på disse spørgsmål, og de er stort set alle entydige - te er sundt! Og det er lige meget, om det er sort, grøn, hvid, rød eller hvilken som helst anden farve eller form. Te indeholder blandt andet mineraler og antioxidanter, som siges at modvirke alvorlige sygdomme.


Det virker næsten som den sande mirakelkur, hvis man skulle tro det, der bliver skrevet - te forebygger kræft, styrker immunforsvaret, sænker kolesteroltallet, stimulerer vægttab og meget mere. Du skal bare drikke mindst fem kopper af det dagligt, men det kan da også for nogle blive en udfordring i sig selv! Dog skal gravide kvinder passe på, da der i de fleste teer er koffein, som kan være skadeligt for fosteret.

Så hermed er der serveret en lille gulerod til alle te-elskere, som gerne vil forkæle sig selv lidt ekstra.

Du kan læse mere om teens gode egenskaber ved at klikke her og her.

Af Lykke Juulsen, lj@ccpublicrelations.dk

1 kommentar:

  1. Personligt synes jeg faktisk, at jeg har fået en del mere energi på arbejdet efter at jeg er begyndt at drikke meget te (har subsitueret kaffe). Jeg køber på nettet hos www.millamedenka.dk. de har rigtig mange gode kvalitetsteer og de er billigere end de andre. Jeg drikker en del af den der hedder Cool Mint, der vist nok indeholder lakridsrod, lemongræs, æble og mynte. Den er rigtig lækker. Tidligere har jeg drukket meget sort te, men nu drikker jeg mest, urtete, hvid, rød og grøn te.

    SvarSlet