tirsdag den 15. september 2009

CC Public Relations på P1 og P2

Digital ambassadør fra CC Public Relations Louise Poulsen (ansvarlig redaktør af denne blog), havde radio-debut d. 14. september i programmet Kulturnyt sendt på både Danmarks Radio P1 og P2.

Indslaget, hvor Louise bliver interviewet, handler om modeblogging og den tydelige tendens i medieverdenen, hvor modeblogs nu konkurrerer på lige fod med modemagasinerne. Antallet af disse blogs, hvor især unge piger fortæller om sko, tasker og tøj, er eksploderet og læserne af dem ligeså. F.eks. har modebloggen "fierce og fattig på SU" 16.000 klik - om ugen vel at mærke! De mange modeblogs er blevet seriøse konkurrenter til modemagsiner som Eurowoman og Elle. Når bloggerne skriver om f.eks. en bluse, så er den i butikkerne lige nu, og derfor virker bloggerne ægte og jordnære. Modebladene har opdaget, at de er nødt til at forholde sig til bloggerne, og derfor linker flere blade til bloggerne eller har selv oprettet blogs for at være med på bølgen.

Flere virksomheder har også fået øje på potentialet i bloggernes mange læsere. Louise Poulsen udtaler, at hun ikke er i tvivl om, at modehuse, kosmetikfirmaer og andre virksomheder, der arbejder med livsstil kan profitere af at samarbejde med bloggerne.


Hvis du vil høre indslaget, kan det findes på følgende link:
http://podcast.dr.dk/p2/rssfeed/kulturnyt.xml

Kontakt Louise Poulsen, hvis du ønsker rådgivning i digitale medier på lp@ccpublicrelations.dk

Af Anne Thomsen, at@ccpublicrelations.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar