onsdag den 3. februar 2010

Test dig selv

Efter at have læst om Christina Vejlø's bog "Elektronista eller elektro-not" er jeg selvfølgelig blevet nysgerrig efter at opdage, om jeg kan tilføje en helt ny kategori til min Facebook-profil. Så her er mit resultatet af min test, men tag den selv:
Elektronista er du, hvis du svarer ja til følgende:
Føler du begejstring ved ny teknik?
Ja, jeg elsker at få det nyeste og har min teenagesøn ansat som min personlige, digitale rådgiver. Omvendt føler jeg også et tæt, ja næsten familiært forhold til min næsten 8 år gamle Dell-stationære hjemme-pc...

Udskifter du hyppigt elektroniske produkter?
Forrige år støvede jeg alle websites igennem for at finde en hvid laptop. Nu er min model overhalet inden om af flere kollegaers, så nu venter jeg blot på at min er afskrevet! Min mobil er håbløs forældet, for jeg kom på bagkant af iPhonen, der nu er lidt for mainstream. Så nu venter jeg bare på at kunne slashe Zunen!!!

Din mobil er aldrig mere end en meter væk fra dig?
Næsten aldrig. Altså med mindre jeg glemmer den et eller andet sted i lydløs tilstand!  Det føles på samme måde som at komme afsted uden læbestift eller pung! En dag havde jeg lagt den fra mig i en faktura-mappe og sat mappen på plads igen. Næste morgen "vækkede" den min kollega Marianne, der styrtede rundt på kontoret for at finde ud af, hvor brummelyden kom fra!! Det sidste hun kiggede i, var mapperne i reolen bag hende! Så mit største ønske til min næste mobil er en særlig sporingsenhed!

Elektro-nots kan svare ja til:
Er du skeptisk overfor ny teknologi?
Nej, det mener jeg bestemt ikke, men jeg kan stadig godt diskutere fordele og ulemper ved at få mails ind på mobilen!

Kun bruger digitale produkter, hvis arbejde eller sociale relationer kræver det?
Kan man overhovedet passe et job eller kommunikere med sine venner, familie for ikke at nævne teenage-børn uden mail, sms eller Facebook???

Tjah - resultatet. Jeg vist en typisk både-og eller med et nyt udtryk Elektro-neutral!!

Af Helle Blach, hb@ccpr.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar