onsdag den 3. februar 2010

Status på praktikantens første uge

Ja så kom dagen endelig, som jeg havde ventet spændt på siden oktober måned, da jeg fik den glædelige besked, at jeg skulle være CC Public Relations' nye praktikant i foråret 2010.

Lige fra første dag jeg kom op ad trappen til de dejlige lyse lokaler med den fine designerlampe, fik jeg et indtryk af, at det er et rart sted, jeg skal være de næste fem måneder af mit liv. Det var dog ikke kun omgivelserne, der med det samme fik mig til at føle mig godt tilpas, men også de fem medarbejdere samt Lykke (den gamle praktikant), som tog rigtig godt imod mig.

Min første uge er gået med personlige samtaler med de forskellige om, hvilke kunder og opgaver de beskæftiger sig med. Det har været rart at få et indblik i, så jeg de næste fem måneder har styr på, hvad der sker her på CC Public Relations. Udover samtaler har mine opgaver i den første uge været af en mere administrativ karakter, såsom at blive oplært i mediedatabasen og håndtere presseklip samt presseudsendelser. Til det har jeg haft en meget kompetent læremester, Lykke Borreskov, som desværre havde sidste dag i fredags. I den forbindelse må jeg sige, at det var rigtig fedt, at vi kunne overlappe hinanden og Lykke havde stort set sat al hendes tid af til at hjælpe mig og svare på alle mine "intelligente" spørgsmål.

Allerede efter en uge og to dage her på CCPR har jeg et klart indtryk af, at det bliver et spændende, udfordrende og lærerigt praktikophold, og jeg glæder mig utrolig meget til at komme i gang med de projekter, som jeg har fået fornøjelsen af at være med på.

Af Malene Staael, ms@ccpr.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar