onsdag den 11. november 2009

Skjult reklame?

80'ernes slet skjulte reklamer i amerikanske film, hvor der helt tilfældigt var placeret Marlborough, Coca-Cola og Wrangler midt i den gyldne trekant, er heldigvis forbi.

Men dermed ikke være sagt at skjulte reklamer er fortid. Det findes skam stadig, men i en langt mere underspillet facon. Alt lige fra tøj og smykker på studieværter til biler og køkkener i film og tv-serier kan være skjult reklame. Det springer bare ikke i øjnene på samme måde, som det gjorde tidligere, og man skal være opmærksom forbruger ud over det sædvanlige for at fange alle de små produktplaceringer.

Netop i disse dage diskuterer politikerne, om TV2 må have lov at bruge skjult reklame i programmerne, lige som deres konkurrenter må. Ifølge Markedsføring mener 60 % af danskerne, at reglerne skal lempes for TV2, så de kan konkurrere på lige vilkår med andre kanaler.

Vi venter spændt på resultatet og på at se, om vi PR folk fremover også får mulighed for at udøve den traditionelle PR diciplin product placement på i hvert fald én licenskanal.

Af Louise Poulsen, lp@ccpublicrelations.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar