fredag den 30. oktober 2009

Debatten raser på Oprah.com

Så fik vi endelig set Oprahs show om de lykkeligste kvinder i verden, men var det nu også et realistisk billede, hun viste? Læserstormen på artiklen på Oprahs hjemmeside viser i hvert fald noget helt andet.

På hjemmesiden kan man se videoen af Oprah, som vises rundt i "et typisk dansk hjem", hvilket er titlen på videoen. Her bliver hun vist rundt i en luksus designerlejlighed i København, hvor næsten intet er som i et typisk dansk hjem.

Siden udsendelsen er der også kommet en storm af henvendelser på klippet og artiklen både fra danskere, men også fra amerikanere i Danmark og i USA. Mange danskere prøver her at forklare, hvordan livet i Danmark virkelig er.

Der er både positive kommentarer på siden men bestemt også negative henvendelser om danskerne. Blandt andet én bestemt amerikaner er i hvert fald særdeles utilfreds med at bo i Danmark. Efter at have læst hendes kommentar må jeg dog ærligt indrømme, at jeg ikke ved, om det overhovedet er Danmark, hun bor i og skriver om? Her er et uddrag af hendes indlæg, så døm selv:

"...No one has a lot of "stuff" here because no one can afford to have a lot of "stuff". Everything is so expensive here, I'm talking $8 for a bag of m&m's, $20 for a latte people. And after being taxed as much as they are their pay checks are not that big. In America we live in a mixed economy where we are in charge of what we become. Here in Denmark the government runs EVERYTHING! Owner's of retail business's can't charge customers whatever they want for their products, it has to be the same at every store. While this might sound good it's not. Their is no competition among business's therefore when you shop there is no "looking for the best price" it is what it is and that's it. If you want to pay $100 for a pair of baby shoes, come on. And don't get me started on the bike riding, they ride bikes because they can't afford cars..."

Hvis du har lyst til at læse mere eller blande dig i debatten, kan du gå ind på Oprah's hjemmeside eller gå direkte til debatten her.

Af Lykke Juulsen, lj@ccpublicrelations.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar