torsdag den 29. oktober 2009

Slip kontrollen

Kun omkring 6 procent af danske virksomheder arbejder strategisk med at nå deres brugere, stakeholders, influenter eller potentielle medarbejdere via de sociale medier. ARLA er langt fremme. I fire år har Maja Møller, ansvarlig for ARLA's dialog on- og off-line, blogget. Åbne samtaler var starten. Nu foregår dialogen via netsteder som ARLA Forum, Facebook og twitter. Det er simplethen platformen for kommunikationen med brugerne og andelshaverne. Temaerne er alt lige fra klimamærkning på mælk over økologi til problemer med nye skruelåg. Brugerne skriver deres uforbeholdne mening, på godt og ondt, om ris og ros. De er med til at sætte agendaen. Konsekvensen for virksomheden er, at du ikke længere selv styrer indholdet. Som virksomhed skal du være klar til at tabe kontrollen, men du får uvurderlige inputs tilbage fra brugerne. Lød Maja Møllers råd til andre virksomheder, der overvejer at springe ud i det.

Af Helle Blach, hb@ccpublicrelations.dk

3 kommentarer:

  1. Hej Helle&co
    Tak for sidst - jeg fik et spørgsmål fra en af deltagerne på jeres seminar om gode råd, når man vil i gang med at blogge. Jeg glemte at fortælle, at jeg har postet en række gode råd på min blog for nogle år siden. De er fortsat brugbare. Her er et link: http://www.weblogs.arla.dk/C1256FA800483D00/O/gode-raad-hvis-din-virksomhed.html

    SvarSlet
  2. Hej igen,
    Jeg har ikke kommenteret på jeres blog før - hvorfor har I egentlig valgt at min kommentar skal godkendes inden den bliver lagt på bloggen ? Jvf. dit indlæg om at slippe kontrollen Helle:-)

    SvarSlet
  3. Hej Maja,

    Ogås tusinde tak for sidst fra os. Mange af deltagerne er begejstrede for dit indlæg og også de to andre. Det har virkelig sat noget i gang!
    Du har helt ret - vi bør også slippe kontrollen og give ordet frit. Vi tager det op i næste uge, når vi evaluerer formål, indhold, klikl - og hvad bloggen kan/skal gøre for CC PR - vi lærte bestemt også noget på seminaret.

    SvarSlet