torsdag den 22. oktober 2009

God start på gode madvaner...

Vi elsker dem allerede, før de er født. Skubber alle andre behov i baggrunden, når de endelig er ankommet. Pusler om dem non-stop. Men alligevel er moderne forældre mere end nogensinde usikre på forældrerollen. Og det er især mad og søvn, som kan bekymre de fleste forældre. Trives mit barn? Hvad kan jeg gøre for at mit barn undgår vrøvl med maven? Spiser mit barn for lidt? For meget? Er hjemmelavet mad bedst? Er jeg en dårlig mor, hvis mit barn får færdiglavet mad?

I samarbejde med Nestlé tog CCPR disse spørgsmål op på et seminar om "Børns Trivsel" onsdag d. 21. oktober hos Nestlé. Der var flere interessante indlæg fra relevante indlægsholdere. Bl.a. fortalte Lola Jensen, som er familievejleder, forfatter til flere bøger om børn og brevkasseredaktør på Go' Morgen Danmark om sin erfaring med, hvordan den moderne familie finder takten ved spisebordet uden at hele familien ender med hvide papirshatte på hovedet, fordi den mindste ellers nægter at spise. Klinisk diætist Birgitte Kjær gav gode råd om, hvordan man nemt og effektivt holder det lille barns mave i topform og undgår forstoppelse, diarré og opkastninger, mens Jette Krarup, lovgivningsansvarlig hos Nestlé fortalte om sikkerheden omkring Nestlés produktion af børnemad og gennemgik myter og sandheder om færdiglavet børnemad.

Sidst men ikke mindst var der prøvesmagning af den nye havregrød med sveske - MMmmm!





Af Anne Thomsen, kontakt: at@ccpublicrelations.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar