mandag den 23. marts 2009

Ny undersøgelse fra USA: Pressemeddelelser virker!

En ny undersøgelse blandt 12.000 amerikanske journalister og redaktører viser, at pressemeddelelser virker efter hensigten. Ifølge undersøgelsen er pressemeddelser et af de foretrukne arbejdsredskaber for medarbejdere på magasiner, aviser, webmedier og radio/tv.

94 procent af de adspurgte bruger informationer fra PR-medarbejdere, og 87 procent gør brug af pressekit.

Det er dog ikke lige meget, hvordan pressematerialet er udformet. Mange af journalisterne angiver, at de går uden om pressematerialer, der er for salgsagtige, indeholder for meget spin eller er uden journalistisk relevans. Det stiller høje krav til PR-medarbejdere om en professionel tilgang til arbejdet med medierne.

Gælder det samme i Danmark? Der findes endnu ingen undersøgelser som den amerikanske, men de fleste professionelle PR-medarbejdere er nok ikke i tvivl: PR virker!

Kilde: Danske Dagblades Forening

Af: Louise Poulsen, PR-konsulent
Kontakt: lp@ccpublicrelations.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar