onsdag den 6. maj 2009

Medieprins

Danmark vågnede i denne uge op til nyheden om en lille ny prins, og siden da har hele kongeriget endnu engang været på den anden ende. Ikke mindst medierne har været optaget af det lille, ny vidunder, som i den forgangne uge har givet anledning til rangering, debat, navne- og monogramgætteri og odds. Ifølge bookmakerne kan vi forvente, at lille-prinsen kommer til at hedde Albert eller måske Marie, som man jo selvfølgelig også kan hedde som dreng i Frankrig, så hvorfor ikke?!

Selve dagen forløb under stor mediebevågenhed, og vi kunne atter følge med i tv-stationernes play-by-play dækning af begivenheden, som var det highlights fra en anden fodboldkamp: kl. 23.00 Marie er indlagt, kl. 3.00 Lægerne kommer ned - er det nu? - falsk alarm, kl. 4.00 Sygeplejerske trækker kaffe i automaten i foyeren, kl. 5.00 Prinsen kommer endelig til verden. Og så er kampen endda først lige fløjtet i gang...

Mediepostyret er intakt, og Danmarks mest kendte og omtalte familie er under lup igen. Kongehuset anno 2009 er helt afhængig af den folkelige opbakning og interesse, som medierne i høj grad er forvalter af, og de enkelte medlemmer - fra nyfødt til senior - er blevet medie-superstars på niveau med skuespillere, musikere og idrætsstjerner.

Så tillykke til kongefamilien og held og lykke til lille Albert som medieprins.

Af Anne Thomsen, PR-konsulent

Ingen kommentarer:

Send en kommentar