torsdag den 2. juli 2009

Sund ferie

Sundhed på ferien....hmmm...

De fleste af os vil helst glemme alt om hverdagens sunde intentioner, når vi rejser ud i verden. Glemt er forårets slankekur, der skulle få os ned i bikinien. Og glemt er timerne i motionscentret, der skulle fjerne appelsinhuden og give os glatte lår. Nu skal vi nemlig slappe af, og vi har bestemt fortjent både kolde is, drinks ved poolen og pastaretter en masse. Og ja, selvfølgelig har vi fortjent det. Problemet er bare, at man ikke altid føler sig specielt godt tilpas, når man går fra en hverdag i askese til at svælge i alskens lækkerier. Både samvittigheden og dellerne får det dårligt, og i stedet for at nyde isen eller rødvinen tænker man bekymret på, at man jo også skal vise sig på stranden i bikini dagen efter...

Selvfølgelig skal man ikke knokle sig halvt ihjel i sin ferie. Man skal slappe af og nyde et velfortjent afbræk fra hverdagen. Men måske ville man blive endnu mere afslappet og tilfreds, hvis man lige husker at gå en lang tur og måske svømme et par baner i poolen. Hvis man ikke drikker alkohol hver aften i de tre ugers ferie eller lige springer isen over en enkelt dag. Måske vil den is man vælger at spise og den gode rødvin fra Italien så faktisk smage endnu bedre...

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg normalt hører til den kategori, der smider alle forbehold overbord i min ferie og bare nyder livet. Men i år skal det være anderledes! Jeg vil tage vandreskoene med, når min kæreste og jeg skal køre rundt i Californien i tre uger. Og jeg vil (formentlig stærkt presset af min super aktive kæreste) benytte hotellernes fitnesscentre - bare en enkelt gang eller tre. Til gengæld vil jeg så også nyde en amerikansk burger med det hele med god samvittighed. Og smage alle de lækre vine.

Mit bedste ferietip må derfor være, at passe på sin krop, mens man er væk. At sørge for både at bevæge sig og at forkæle kroppen og sindet med lækre lokale retter og måske endda en god gang massage i hotellets spa-afdeling. På den måde er man opladet på den gode måde, når man kommer hjem igen. Det er i hvert fald min teori - lad os se om den holder:)

Af Louise Poulsen
Kontakt: lp@ccpublicrelations.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar