onsdag den 9. december 2009

Facebook - et urban-fænomen i Danmark

Flertallet er på Facebook i København og Århus, men kun fire procent i Fredericia kan se fidusen ved det sociale netværk, viser en ny undersøgelse.

Der er stor geografisk forskel på interessen for at være på Facebook. En undersøgelse fra bureauet Komfo viser, at det frem for alt er beboere i de danske storbyer, der lægger navn til de i alt to mio. Facebook-profiler, der er i Danmark.

Hvorvidt undersøgelsen skal tages fuldstændigt for pålydende er der delte meninger om, men her følger nogle resultater af undersøgelsen, der kan ses i fuld format her. Se også omtaler på erhvervsbladet.dk og politiken.dk

Udsnit af top og bund listen over Facebook-byer (procenttallet angiver andel af befolkningen i byen, der har en Facebookprofil). Så check om din by er med på Facebook-trenden.

1) København 87 %
2) Hillerød 78 %
3) Aalborg 75 %
4) Kolding 74 %
5) Viborg 67 %
6) Århus 55 %
7) Herning 55 %
8) Hørsholm 53 %
9) Svendborg 48 %
10) Randers 48 %

46) Fredericia 4 %
47) Haderslev 4 %
48) Haslev 3 %
49) Varde 2 %
50) Dragør 1 %

Af PR-konsulent Anne Wormslev Thomsen, at@ccpublicrelations.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar